Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir Kahramanmaraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Kahramanmaraş °C

Başkan Erkoç: “Ekonomik Yönden Kalkınma İçin de Gayret Ediyoruz”

30.01.2018
A+
A-

Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Fatih Mehmet Erkoç, Yerel Buluşmalar İstişare Toplantısı’nda bu sefer de esnaf oda başkanlarıyla bir araya geldi.

Katiphan’da Kahramanmaraş Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği çatısı altında bulunan esnaf odaları başkanlarıyla bir araya gelen Başkan Erkoç, Kahramanmaraş’ın ekonomik yönden de kalkınması için gayret ettiklerini söyledi.

AK Parti Kahramanmaraş Milletvekili İmran Kılıç ve Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Başkanı Ahmet Kuybu ile oda başkanlarının katıldığı Yerel Buluşmalar İstişare Toplantısı Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi’nin hizmetlerinin anlatıldığı sunumun gerçekleştirilmesi ile başladı.

Slayt sunumunun ardından bir konuşma yapan Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Fatih Mehmet Erkoç, ülkemizin çok önemli bir süreçten geçtiğini ve her zamankinden daha çok birlik ve beraberliğe ihtiyaç olduğunu söyledi.

BİRLİK OLAN YERDE DİRLİK OLUR BEREKET OLUR

Başkan Erkoç oda başkanlarına hitaben yaptığı konuşmasında: “Şehirlerde birlik ve beraberlik olursa orada bereket olur, huzur olur, mutluluk olur. Dayanışmanın olduğu yerde birlik beraberlik olduğu yerde her zaman insanlar daha mutlu daha huzurlu daha müreffeh yaşarlar. Kavga ve gürültünün olduğu,  istikrasızlığın olduğu bölgelerde ise eski Türkiye’den hatırlayalım oralarda her zaman yokluk kıtlık bereketsizlik olur. Allah’a hamdolsun Kahramanmaraş’ımızda hep beraber birlik ve beraberlik içerisindeyiz. Türkiye’miz aziz milletimiz birlik beraberlik içerisinde hamdolsun. Özellikle son günlerde işte birlik ve beraberlik görüntüsü mükemmel bir mesaj. Özellikle sınır ötesi harekâta milletimizin desteği mükemmel. Çünkü birileri bu sınır ötesi harekâtın, barış harekâtını böyle ülkede bir fitne fesata çevirmeye çalıştılar. Milletin arasına fitne sokamadılar aziz milletimiz bugün omuz omuza Edirne’den Kars’a ordumuzun, devletimizin birlik ve beraberlik içerisinde yanında hamdolsun. İnşallah Türkiye’miz daha güzel günlere erişecek. Bakın özellikle bu Afrin Harekâtı çok önemli 90’lı yıllarını hatırlarsanız Türkiye ırak’a müdahale olmamıştı. Irak’ın kuzeyinde bir belirsizlik oldu arkadaşlar ve o belirsizlikten sonra biz Türkiye’nin bir çek yerinde şehitler vermeye başladık. Sadece Güneydoğu Anadolu’da değil Doğu Karadeniz’e bakın. Biz doğu Akdeniz’deyiz. Bizimde kırsal sınırlarımızda şehitler verdik. Niye Irak’ta oluşan istikrarsızlık sonucu o ülkenin topraklarında terör örgütlerinin kullanması bize en çok ağıra patladı. Ve aynı oluşum Suriye’de oluşturulmaya çalışıldı” dedi.

KENT EKONOMİSİNE KATKI SAĞLAMA GAYRETİNDEYİZ

Büyükşehir Belediyesi olarak yaptıkları projelerle kent ekonomisine katkı sağlamaya gayret ettiklerini ifade eden Başkan Erkoç: “Bizde gecemizi gündüzümüze katarak Kahramanmaraş’ımızın hizmet etme gayreti içerisindeyiz. Kahramanmaraş’ımızın en yaşanabilir en güzel hale getirme gayretindeyiz hamdolsun. Az önce seyrettiniz onları tek tek ben size anlatmayacağım. Çalışmaları filmde gördük yoğun bir şekilde çalışıyoruz. Tüm kaynakları harekete geçirerek çalışıyoruz. Tabi bunları bu yatırımlarla beraber kent ekonomisine de sağladığımız kaynaklardan da dolayı bir katkı sağlamış durumdayız. Tabi bizim biraz gelir dağılımında makas Maraş’ta açık yani çok merkezde 500 bin insan var bunun önemli bir kısmı asgari ücretle geçimini sağlıyor.

Büyükşehir Belediyesi olarak biz ekonomiyi nasıl güçlendiririz, esnafı nasıl kalkındırırız bunun çaba ve gayreti içerisindeyiz. Yani kentlerin gelişmesi, kentlerin marka şehir haline gelmesinde ekonomi çok önemli. Bir kentin ekonomisi müteşebbisi güçlü değilse o kent ilerlemez arkadaşlar. Bu şehrin her tarafında biz kentsel dönüşüm yapamayız belediye olarak bu bir arz talep meselesi. Şehrin ne kadar müteşebbisi varsa, şehrin geliri ne kadar yüksek ise o şehirler daha çabuk gelişmekte dönüşmekte. Bunu içinde önemli gayretlerde bulunmaktayız. İşte birlik başkanımızın bize her zaman geçmişten bu yana istişare bir talebi mesela bu gıda yardımları felan yapıyoruz. Biz bunları artık gıda bankalarından yapmıyoruz.  Arkadaşlar kartlı sisteme geçtik yerel marketlerle, Maraşlı marketlerle merkezde ve ilçelerde o kartlarla bizden yardım alan vatandaşlarımız gidip istediğini etiket fiyatı üzerinde almakta. Bizde daha sonra ödemelerini yapmaktayız. Bu çok önemli bir nokta olduğunu düşünüyorum” diye konuştu.

KAYAK MERKEZİ BÜYÜK KATKI SAĞLAYACAK

Yedikuyular Kayak Merkezi’nin çok kısa sürede ilgi odağı olduğuna dikkat çeken Başkan Erkoç sözlerine şöyle devam etti: “Kayak merkezi Allaha hamdolsun söz verdik yaptık ve çok büyük bir ilgi uyandırdı sadece Kahramanmaraşlı değil arkadaşlar cumartesi de oradaydım şampiyon kayakçılar gelmiş Gaziantep’ten gelmiş Adana’dan Hatay’dan bölgenin tüm illerinden kayakçı vardı hatta Nevşehir bölgesinden gelenler onlarda merak edip gelmişler.

Kayak merkezleri fırtına ve rüzgarlarda hemen kapatıyorlar telesiyejleri felan.  Ama bizim burası daha korunaklı bir yer hamdolsun. İyi de kar yağan bir bölge. Şimdi inşallah kışın bu kayak merkezi iki üç ay yoğun şekilde şehrimize yabancı turist çekecek inancındayız. Çünkü Cumartesi Ürgüplü vatandaşlarda gelmişti. Gaziantep’e gelmişler Birleşmiş Milletler toplantısına Gaziantep’ten de buraya getirmişler. Gaziantepliler buradaki kayak merkezimizi Birleşmiş Milletlerde çalışan kayak yapan arkadaşlara anlatmışlar ve alıp buraya getirmişler. Suudi Arabistan’dan şehrimizi ziyarete gelen arkadaşlar vardı.. Bölgede bir ilgi kaynağı olduğu inancındayız. Şimdi biz bunu tanıtıyoruz. İnşallah Türkiye’den Akdeniz bölgesi Çukurova daha doğrusu ve güneydoğuda ve orta doğuda inşallah bir müşteri yoğunluğu bekliyoruz. Bu yoğunluk çarşı – pazara da yansıyacaktır. Bu çok önemli çünkü bize yakın bölgelerde böyle bir kayak merkezi yok.  Ortadoğu’ya en yakın kayak merkezi burası. Sadece Lübnan’da var bir de bizim burası var. Buranın çok güze tanıtımını yaparak kent ekonomisine önemli katkılar sağlayacağı inancındayız.”

DONDURMA MÜZESİ KURACAĞIZ

Şehirlerin tanıtımlarında müzelerin çok önemli merkezler olduğuna işaret eden Başkan Erkoç: “Bu binayı Dondurma Müzesi yapıyoruz. Bakın başka şehirlerden ülkelerden gelen insanlar gittikleri yerlerde ilk olarak müzelere gidiyorlar. İlk önce oraları ziyaret ederek, gittikleri şehrin tarihi hakkında bilgi sahibi olarak geziyorlar. Yani şehre turist getirebilmek için şehrin müzelerinin olması gerek. Bu konuda da yoğun bir şekilde çalışıyoruz. Kahramanmaraş Kurtuluş Panorama Müzesi’ni bir hafta içinde açacağız. Kurtuluşu anlatan çok güzel bir Panorama müzesi yaptık. 12 Şubat’tan önce açacağız. Burasını da Dondurma Müzesi yapacağız. Brüksel’de çikolata müzesi vardı. Burası kadar bile değil ama küçük bir yer. Orada çikolatanın sürecini anlatan bir müze ve insanlar akın akın ziyaret ediyorlar. Biz de burasını Dondurma Müzesi yapacağız ve dondurmanın işleme ve gelişim sürecini anlatacağız.

Bunun yanı sıra Yedi Güzel Adam Edebiyat Müzesi yapıyoruz. Türkiye’nin en büyük edebiyat müzesi olacak. Tarihi bir mekanda restorasyon kısmını bitirdik, şimdi de müze kısmının düzenlemesine başladık. 5-6 aya kalmaz onun düzenlemesini de bitiririz. Şimdi bir de Etnoğrafya Müzesi planlıyoruz. Mozaik Müzesi hem kapalı hem de açık olacak şekilde Kültür Bakanlığı açık ören alanı olarak Namık Kemal bölgesinde yapmakta.

Bu müzelerimizin yapılması ile müze sayımız artacak ve gelecek turistler için de gezilecek bir yol haritası olacak.

Şehrimizin turizmden yeterince pay alabilmesi adına gece gündüz demeden çalışmalarımıza devam ediyoruz” diye konuştu.